Stöd och råd

Ökat elevinflytande i den anpassade grundskolan

Projektet heter Ökat elevinflytande i grundsärskolan och har genomförts av den anpassade grundskolan årskurs 1 -9 i Tierps kommun. 

6 STA- 2019/1117

Projektnamn: Ökat elevinflytande i grundsärskolan
Huvudman: Tierps kommun
Skolform: Anpassad grundskola årskurs 1 -9 
Målgrupp: Elever med intellektuell funktionsnedsättning i den anpassade grundskolans årskurser 1-9, ämnen och ämnesområden samt elever inom anpassad grundskola med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar har deltagit i projektet.
Kommun: Tierps kommun

Sammanfattning

Projektets övergripande syfte var att utveckla ett systematiskt arbetssätt för att mäta elevernas tankar om deras delaktighet och inflytande i sin skoldag. Detta utifrån att ett behov av att arbeta mer systematiskt med elevinflytande i alla klasser i verksamheten. 

Projektet har genomförts med SIS-medel (särskilda insatser i skolan) från Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM). 

Slutrapport: Ökat elevinflytande i grundsärskolan (PDF-dokument, 1 MB)

I rapporten förekommer begreppet grundsärskola, som den 2 juli 2023 bytte namn till anpassad grundskola.

Publicerat 2023-10-13